Cum impulsionează Bookster cititul în România

Bookster, serviciul care facilitează accesul la mii de cărți și resurse educaționale pentru companii și angajații lor, stimulează achiziția de carte. Aceasta este una dintre concluziile unui studiu realizat de Path*, divizia din Lowe Group specializată în analiza și interpretarea datelor.

Două din cinci persoane care cumpără cărți frecvent spun că, de când folosesc Bookster, cumpără mai multe volume decât o făceau înainte. Ceilalți 3 din 5 cumpără la fel de multe cărți ca înainte de a avea abonament la Bookster

Potrivit datelor, doi din cinci utilizatori care cumpără cărți frecvent – peste 5-10 volume anual – declară că au fost stimulați să achiziționeze mai multe cărți datorită serviciului Bookster, față de ceilalți respondenți care au menționat că achiziționează același număr de cărți anual. Aceștia obișnuiesc să cumpere cărți citite prin intermediul Bookster, fie pentru ei înșiși, fie drept cadou pentru cei dragi.

Impactul pozitiv asupra achiziției de carte vine din redescoperirea pasiunii pentru lectură. 77% dintre abonați spun că, de când folosesc Bookster, citesc considerabil mai mult. În plus, segmentul profesioniștilor activi cu vârste între 26 și 35 de ani este printre cele mai entuziaste în a cumpăra mai multe cărți.

Așa cum ne așteptam din feedbackul primit de la cititorii noștri, studiul arată că Bookster sprijină dezvoltarea industriei de carte, nu doar prin faptul că stimulează obiceiul lecturii, ci și prin creșterea interesului pentru achiziționarea de titluri. Ne dorim să contribuim la o piață de carte sustenabilă și în evoluție, motiv pentru care facem eforturi să apropiem publicul de lectură, să promovăm obiceiul cititului constant și să susținem un ecosistem bazat pe respectul față de autori și munca depusă pentru fiecare carte.

Colaborăm strâns cu biblioteci publice și private din toată țara, care își aduc oferta de carte în platforma noastră. Pentru fiecare împrumut de carte intermediat de Bookster, bibliotecile publice și private partenere se asigură că respectă legea în ceea ce privește remunerarea drepturilor de autor.

Pentru a sprijini și mai activ piața de carte, Bookster integrează, începând cu toamna aceasta, o opțiune de achiziție a cărților dorite din platformă direct de la editurile partenere. Această funcționalitate le va permite cititorilor să-și completeze biblioteca personală cu titlurile pe care le descoperă și le iubesc prin intermediul serviciului Bookster”, declară Teodora Rădulescu, CEO Bookster.

Ce și cum citesc booksterii

190.000 de oameni din 1.500 de companii fac astăzi parte din comunitatea de cititori Bookster. Studiul mai arată o serie de diferențe semnificative între utilizatorii Bookster și cei care nu folosesc platforma. Frecvența lecturii este mult mai mare în rândul utilizatorilor Bookster: 9 din 10 declară că citesc cel puțin o dată pe săptămână, în timp ce doar 60% dintre non-utilizatori au același obicei.

Interacțiunea constantă cu platforma pare să aibă un rol activ în motivarea cititorilor, inclusiv în ceea ce privește stabilirea și atingerea unor obiective personale legate de lectură. Aproximativ 60% dintre respondenții Bookster și-au setat un obiectiv anual de lectură, iar utilizatorii care interacționează mai frecvent cu platforma au raportat progrese mai consistente în atingerea acestuia.

Când vine vorba despre preferințele de lectură, ficțiunea, dezvoltarea personală, misterele și thrillerele se regăsesc cel mai des în alegerile utilizatorilor Bookster. Pe de altă parte, non-ficțiunea și cărțile de afaceri sunt mai apreciate de bărbați și de cititorii ocazionali.

Formatul fizic rămâne preferat de majoritatea utilizatorilor, care asociază lectura tipărită cu o experiență mai confortabilă, însă există și o deschidere tot mai mare către formatul digital, mai ales în rândul bărbaților și al tinerilor sub 35 de ani.

Bookster – un model care susține ecosistemul lecturii în România

Bookster este perceput de aproape toți respondenții ca un beneficiu binevenit, fiind apreciat în special de femei și de persoanele cu vârste între 26 și 35 de ani. Printre cele mai apreciate aspecte se numără posibilitatea de a prelungi perioada de împrumut, diversitatea de titluri, accesul gratuit și livrarea convenabilă.

De asemenea, 7 din 10 utilizatori – în special femeile și cei sub 35 de ani – apreciază creativitatea cu care Bookster își construiește campaniile, în timp ce persoanele de peste 35 de ani pun accent pe recomandările personalizate și diversitatea cărților.

Bookster are un impact semnificativ în încurajarea lecturii, mai ales în rândul persoanelor de 18-25 de ani, iar pe cei de 26-35 de ani i-a determinat să cumpere cărți mai frecvent.