Aurelia Costache, EY România & Moldova: IMM-urile pot accesa facilități europene de finanțare pentru digitalizare

Business Style.ro a vorbit cu Aurelia Costache, EY România & Moldova Consulting Services Leader | EY EMEIA Intelligent Automation Leader despre automatizarea inteligentă şi beneficiile sale

Automatizarea Inteligentă poate fi descrisă ca o orchestrare a mai multor tehnologii software, pornind de la o bază formată din robotică sau RPA (Robotics Process Automation), la care se adaugă tehnologii complementare acesteia, cum ar fi Chatbots, Voice Recognition, Computer Vision, Optical Character Recognition (OCR) sau Machine Learning. Toate aceste tehnologii, atunci când sunt proiectate în mod inteligent în soluții de automatizare a proceselor, permit digitizarea unei palete largi de activități repetitive și fără valoare adăugată dintr-o organizație, ducând astfel la realizarea de beneficii importante.

O caracteristică fundamentală a soluțiilor de automatizare inteligentă este faptul că ele sunt non-invazive, adică nu necesită modificarea infrastructurii IT existente, soluțiile fiind proiectate să se integreze ușor cu sistemele actuale. Prin natura lor, astfel de soluții sunt ușor scalabile în domenii diferite de activitate, cum ar fi: financiar-contabil, achiziții, resurse umane, servicii clienți, etc.

Automatizarea Inteligentă ar trebui situată într-un context mai larg, cel al transformării digitale a unei organizații. Printr-o abordare holistică a digitalizării, organizațiile vor găsi soluții optime de îmbunătățire a performanței, care, în final, vor avea un impact semnificativ asupra clienților, angajaților și astfel asupra societății în mare.

Soluțiile de automatizare inteligentă se adresează tuturor organizațiilor care au procese repetitive

Prin procese repetitive înțelegem acele activități realizate de angajați atunci când interacționează cu diversele sisteme IT, activități care se repetă de zeci sau chiar sute de ori cu o frecvență mare (zilnic, săptămânal). Este adevărat că astfel de procese sunt, în general, apanajul organizațiilor mari, cu sute de angajați, dar asta nu înseamnă că nu pot fi întâlnite astfel de situații și în IMM-uri.

„În ceea ce privește rentabilitatea unor astfel de proiecte pentru IMM-uri, soluțiile actuale de SaaS, oferite de furnizorii de tehnologii de automatizare inteligentă, oferă opțiuni viabile și pentru cazul IMM-urilor, unde potențialul de automatizare poate nu justifică instalarea unei infrastructuri proprii. În plus, IMM-urile pot accesa facilități europene de finanțare pentru digitalizare, prin care le sunt puse la dispoziție resurse financiare ce pot fi utilizate și pentru achiziția de soluții de automatizare a activităților din diversele domenii specifice IMM: procesare facturi, relații cu clienții, gestionarea personalului etc.

În ceea ce privește accesibilitatea tehnologiilor de automatizarea inteligentă, învățarea dezvoltării de soluții este la îndemâna oricui își dorește acest lucru. Pentru a învăța să automatizezi activități simple folosind aceste tehnologii, nu sunt necesare cunoștințe tehnice avansate. În fapt, tendința actuală este aceea de „democratizare” a automatizării, tehnologiile devenind din ce în ce mai accesibile oricui își dorește să învețe. Astfel, orice angajat cu un minim de cunoștințe tehnice poate dobândi abilitățile necesare pentru a-și automatiza propriile activități/ procese simple și repetitive, degrevându-se de munca fără valoare adăugată și alocându-și mai mult timp pentru pe activitățile creative și analitice”, declară Aurelia Costache, EY România & Moldova.

Automatizarea inteligentă aduce după sine beneficii organizaţiilor dar şi consumatorilor finali

Beneficiile automatizării se răsfrâng atât asupra întreprinderilor care investesc în astfel de proiecte, cât și asupra clienților și angajaților acestora. Beneficiile la nivelul întreprinderilor sunt eficiența operațională sporită, care poate aduce după sine și costuri mai mici, reduceri ale unor riscuri operaționale, o acuratețe mai bună a datelor obținute care generează și o încredere mai mare în rezultatele muncii. Clienții, sau consumatorii finali ai serviciilor oferite de aceste întreprinderi, beneficiază de o calitate superioară a serviciilor, primind la cererile lor răspunsuri mai rapide, consecvente în timp și întâmpinând mai puține erori umane. Deși poate mai puțin evidente, există și beneficii importante și pentru angajații întreprinderilor care investesc în soluții de automatizare inteligentă, aceștia bucurându-se de un mediu de lucru mai motivant, cu mai puține activități monotone, simțindu-se astfel mai împliniți la locul de muncă.

România, printre ţările care a adoptat soluții de automatizare a proceselor cu tehnologia RPA

Organizațiile din România se înscriu în tendințele globale în ceea ce privește adopția automatizării și digitalizarea. Anumite întreprinderi mari locale și reprezentanțe ale multinaționalelor din țara noastră au adoptat soluții de automatizare a proceselor cu tehnologia RPA încă din 2015-2016, când tehnologia se afla încă în perioada de adopție timpurie la nivel global. În prezent, soluțiile de automatizare au devenit mai complexe și în țara noastră, înglobând pe lângă RPA și alte tehnologii cum ar fi chatbots, OCR sau Machine Learning.

„În afară de adopția tehnologiei de către agenții economici, am asistat în România și la o dezvoltare accelerată a forței de muncă instruită să dezvolte astfel de soluții, favorizată și de existența unei mase de specialiști cu studii tehnice. În cadrul EY România, am instruit serii de specialiști și am construit un Centru de Excelență de Automatizare Inteligentă prin intermediul căruia am derulat numeroase proiecte de automatizare, atât în țară, cât și pe plan global”, explică Aurelia Costache, EY România & Moldova.

Compania digitală ideală creează cadrul propice manifestării spiritului nostru creator, care se folosește de tehnologie pentru proiectarea de soluții inovatoare la problemele de business

Tehnologia este o forță decisivă în transformarea mediului de afaceri și a societății pe larg în timpurile noastre, potențialul ei putând fi valorizat doar de către spiritul creator al omului, care este cel ce orchestrează tehnologia pentru a veni cu soluții viabile în afaceri și în viața cotidiană. Angajații unei astfel de organizații sunt entuziaști ai tehnologiei și o folosesc în mod curent pentru a fi cât mai performanți și pentru a aloca cât mai mult timp activităților cu valoare adăugată. Consumatorii și partenerii unei astfel de organizații interacționează cu organizația digitală așa cum își doresc, într-o manieră cât mai productivă, ei reușind să comunice și să își atingă obiectivele într-un mediu cu precădere digital.

102 thoughts on “Aurelia Costache, EY România & Moldova: IMM-urile pot accesa facilități europene de finanțare pentru digitalizare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *