Investiția Biofarm în noua unitate de producție se ridică la 44 milioane de euro fiind cea mai mare investiție greenfield din domeniul farmaceutic din România

Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, a continuat investițiile în unitatea de producție și testare inaugurată anul trecut în București, astfel că acestea au depășit deja pragul de 44 de milioane de euro, după ce la momentul lansării generau un total 35 de milioane de euro.  

Fabrica are o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați, patru fluxuri de producție – comprimate/comprimate filmate/drajeuri (1), capsule moi(2), soluții(3) și siropuri(4) și beneficiază de echipamente și instalații de ultimă generație. 

Ne-am propus ca în următorii cinci ani să ne dublăm cifra de afaceri, cu un accent major pe export. Noua unitate de producție va contribui major la atingerea acestui obiectiv. În prezent livrăm anual 25 de milioane de unități de medicamente și suplimente alimentare, însă cele două fabrici Biofarm pot produce la capacitate maximă până la 100 de milioane de unități, în funcție de mixul de produse. Ne dorim să ducem mai departe angajamentul Biofarm de a investi in viitor și de a contribui la dezvoltarea industriei farmaceutice din România”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm

În primele șase luni ale anului 2022, aproximativ 5% din totalul vânzărilor în volum ale companiei au mers către export. Produsele Biofarm sunt deja active în piețele externe, precum Azerbaidjan, Irak, Kîrgîzstan, Republica Moldova, Ungaria, iar în curând acestea se vor regăsi pe rafturile farmaciilor din mai multe țări din Europa de Sud Est, Asia Centrală și de Sud Est, Africa și zona Arabă. 

În prezent, Biofarm se pozitioneză în top 5 companii producătoare pe piața farmaceutică din România și se situează pe locul 9 în topul companiilor farmaceutice din România. În primele șase luni ale anului 2022, Biofarm a ocupat locul 3 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce privește numărul de unități vândute.  

Biofarm are un portofoliu competitiv de produse care acoperă 65 de arii terapeutice și este cel mai mare producător român de capsule gelatinoase moi, între primii trei producători români de soluții și suspensii pentru administrare orală și unul dintre cei mai mari fabricanți de comprimate și drajeuri din România. 

Biofarm a încheiat anul 2021 cu rezultate foarte bune, o cifră de afaceri de 239 milioane lei care reprezintă o creștere cu +10% comparativ cu anul 2020 și un profit net de 60 de milioane lei. În primul semestru al anului 2022, Biofarm a înregistrat o cifră de afaceri de 139 milioane lei în creștere cu 17% versus S1 2021 și un profit net de 43,6 milioane lei, în creștere cu 20% versus aceeasi perioada a anului trecut. Pentru 2022, Biofarm estimează o cifra de afaceri în creștere 16% creștere față de 2021 la aproximativ 277 milioane lei.