Sonae Sierra începe un nou ciclu de dezvoltare, reînnoindu-și strategia și echipa

Sonae Sierra începe un nou ciclu de dezvoltare, reînnoindu-și strategia și echipa

  • Noua strategie Sonae Sierra mizează pe segmentul de gestionare a investițiilor imobiliare și pe dezvoltarea unor proiecte urbane sustenabile integrate (rezidențiale, de birouri, pentru activități comerciale și de divertisment) și care să se diferențieze.
  • Pentru a-și consolida angajamentul de a oferi servicii multidisciplinare investitorilor imobiliari, Sonae Sierra a lansat recent un nou brand − Reify.
  • În centrul strategiei dezvoltate pentru portofoliul global de centre comerciale se află crearea unor experiențe diferențiatoare, pentru un consum sustenabil, pe canale multiple.
  • În sprijinul noii strategii, compania și-a reales Comitetul Executiv, completându-și expertiza în sectorul imobiliar și gestionarea investițiilor cu cea în digital, și, creând, de asemenea, un Birou de Transformare (Transformation Office).

Sonae Sierra a început un nou ciclu de dezvoltare cu o strategie reînnoită, bazată pe trei piloni.

Primul mizează pe extinderea business-ului de gestionare a fondurilor de investiții, sporind capacitatea companiei de a crea vehicule investiționale adaptate nevoilor fiecărui partener. Acest lucru va valorifica expertiza companiei acumulată în ultimii 30 de ani, în domeniul imobiliar și cu investitori instituționali și privați.

Al doilea se referă la dezvoltarea unor proiecte urbane sustenabile, care să se diferențieze și care să integreze diferite utilizări imobiliare (rezidențială, de birouri, pentru activități comerciale și de divertisment), în viața de zi cu zi a comunităților locale. Prin intermediul Reify., compania își va consolida, de asemenea, oferta de servicii imobiliare furnizate pentru spațiile urbane ale viitorului, în contextul noilor concepte proiectate pentru orașe și al Agendei Verzi a Uniunii Europene.

Cel de-al treilea vizează crearea unor experiențe diferențiatoare, pe canale multiple, în centrele comerciale administrate de companie, oferind valoare adaugată pentru consumatori, retaileri și parteneri și anticipând, astfel, tendințele în digitalizare și consum sustenabil.

Sustenabilitatea rămâne esențială pentru poziționarea Sonae Sierra în toate ariile de business, cu scopul de a oferi soluții cu valoare adăugată pentru afaceri, mediu și societate.

Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra, explică: „Finalizarea celei mai mari tranzacții din istoria noastră de 30 de ani, odată cu crearea Sierra Prime în 2020, a reprezentat un punct de referință strategic pentru noi. Este timpul să începem un nou capitol în cadrul Sonae Sierra. Vom valorifica expertiza acumulată pentru a deservi noi piețe și clienți, atât prin gestionarea mai multor vehicule de investiții, cât și prin extinderea activității noastre imobiliare în diverse sectoare, dincolo de cel al retail-ului. Prezența noastră internațională va permite crearea, în centrele comerciale pe care le gestionăm, celor mai bune experiențe în consumul sustenabil, pe canale multiple, valorificând în același timp tendințele emergente din diferite zone ale lumii.”

Reînnoirea strategiei și a echipei

Pentru a implementa noua strategie a companiei a fost creată o nouă structură organizațională. Condus de Fernando Guedes de Oliveira (CEO), Comitetul Executiv a fost reales și este acum mai divers, incluzându-i pe:

• Luís Mota Duarte, care pe lângă funcția de CFO, este responsabil și de domeniul Managementului Investițiilor (managementul vehiculelor de investiții imobiliare);

• Alexandre Fernandes, care va conduce acum zona de Dezvoltare (dezvoltarea activelor imobiliare);

• Cristina Santos, care preia conducerea segmentului de Property Management și Leasing (managementul spațiilor comerciale);

• Jorge Morgadinho, care rămâne la conducerea Reify.– o unitate de business recent creată care oferă servicii transversale pentru dezvoltarea, renovarea și îmbunătățirea spațiilor;

• Ana Guedes de Oliveira, care gestionează zona de Asset Management (axată pe păstrarea și crearea valorii imobiliare pentru portofoliul de centre comerciale din Europa);

• Inês Drummond Borges, în calitate de Chief Transformation Officer, pentru coordonarea procesului de transformare culturală, comercială și digitală a companiei;

• Joaquim Pereira Mendes, care rămâne responsabil pentru zona juridică, fiscală și de conformitate.

Această structură certifică faptul că experiența Sonae Sierra, recunoscută și dovedită pe piața imobiliară și a managementului activelor, este consolidată de o capacitate sporită de gestionare a vehiculelor investiționale, la care se adaugă și abilități de transformare a business-ului.

„Prin crearea unei echipe dedicate managementului investițiilor confirmăm faptul că ne axăm pe această direcție de dezvoltare, esențială pentru noua noastră strategie, maximizând experiența internațională pe care o avem în domeniu. Noul nostru Transformation Office asigură dinamica schimbării necesară pentru acest nou ciclu de dezvoltare, facilitând o implementare comună pe toate segmentele de business”, a adăugat Fernando Guedes de Oliveira. „Suntem încrezători că diversitatea profilurilor și expertizei echipei ne va permite să accelerăm această schimbare și ne va ajuta să construim orașele viitorului”, a concluzionat acesta.